fbpx

Jak wzmocnić odporność naszego dziecka?

Wrzesień. Za oknem czujemy już jesienną porę, zatem czy to najlepszy czas na to, aby zadbać o odporność naszych dzieci? Jak najbardziej! Co prawda organizm naszych pociech jest jeszcze wzmocniony przez letnią porę roku połączoną wraz ze zdrową dietą oraz bezgranicznym ruchem na podwórku, ale czy ma szansę przetrwać zimne dni, broniąc się przed infekcjami bez jakiekolwiek pomocy? Możliwe, że nie. Zatem, podpowiadamy o czym warto pamiętać wzmacniając odporność dziecka.

Dieta

Zastanawiasz się co to jest wspomniana już wcześniej przez nas zbilansowana dieta? Inaczej jest to urozmaicona dieta, która powinna dostarczyć składniki odżywcze, witaminy oraz składniki mineralne niezbędne do codziennego funkcjonowania naszego dziecka. W jadłospisie maluchów z pewnością nie może zabraknąć pełnych ziaren, porcji białka w postaci białego mięsa, ryb, jajek, produktów mlecznych, warzyw, owoców, nasion czy też orzechów!

Ruch na świeżym powietrzu

Kto powiedział, że zabawa w jesienno – zimową porę może być nudna? Przecież nawet zimą, kiedy jest mróz, nie możemy bać się wychodzić z dzieckiem z domu. Natomiast, co jest ważne – pamiętaj! Dziecko powinno być ubrane ciepło, lecz dostosowane do pogody. Zapewne każdy usłyszał kiedyś od mamy – ubierz się na cebulkę 😉 . Jest to sprytny sposób na jesienny ubiór, ponieważ dziecko na pewno nie zmarznie, a gdy będzie mu za gorąco – może coś zdjąć. Warto również zapytać dziecko co jakiś czas, czy nie jest mu zimno lub za ciepło.

Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki

Jakie należy brać witaminy przez ten okres? Zatem najważniejsze witaminy, odgrywające istotną rolę w tworzeniu odporności dziecka to będą z pewnością witamina D i C. Bowiem są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego.

Witamina C. Gdzie możemy naturalnie ją spotkać? Najwięcej witaminy C znajduje się w papryce, warzywach kapustnych (brukselka, kapusta, brokuły), owocach kiwi, mango, natce pietruszki, szpinaku czy jarmużu.

Pamiętamy z dzieciństwa tran? No pewnie, bowiem jest on najbogatszym źródłem witaminy D jak również ryby, zwłaszcza te morskie. Tran zawiera jeszcze inne witaminy rozpuszczalne w tłuszczach –  A, E i K, które wpływają korzystnie na odporność i zdrowie człowieka.

Pamiętaj! Warto także zdecydować się na zażywanie probiotyków.

 

Regularne wietrzenie mieszkania.

Zwróćmy uwagę na częstotliwość, z którą wietrzmy pokój dzieci. Zalecamy, aby powtarzać tę czynność codziennie co najmniej pół godziny przed snem, zapewniając tym samym odpowiednią wilgotność powietrza w pomieszczeniu. Latem okno możemy zostawiać otwarte na całą noc. W sezonie grzewczym konieczne może być dodatkowe nawilżanie powietrza w pokoju malucha np. poprzez elektryczne nawilżacze z dodatkiem olejku eterycznego.

 

Stosowanie się do powyższych prostych jak widać reguł może bardzo korzystnie wpłynąć na zdrowie naszych pociech. Jeśli jednak chcemy poczuć większą kontrolę nad ochroną i bezpieczeństwem dzieci, pomyślmy o dobrym ubezpieczeniu !